Sep
25
2009

Το 1/3 του χρόνου του ΙΧ κάνει ο ποδηλάτης

Μόλις το 1/3 του χρόνου χρειάζεται ένας ποδηλάτης για να κάνει το γύρο του κέντρου της Θεσσαλονίκης σε σχέση με έναν οδηγό Ι.Χ.

bikes.0624 aΗ πρωτότυπη «κόντρα» ποδηλάτη – επιβάτη αστικού λεωφορείου – οδηγού Ι.Χ. ξεκίνησε χθες με αφορμή την Εβδομάδα Κινητικότητας με πρωτοβουλία των Οικολόγων Πράσινων.

Στις 9.10 το πρωί όλοι ξεκίνησαν με αφετηρία το σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και προορισμό την κεντρική πύλη της ΔΕΘ στην οδό Εγνατίας.

Ο ποδηλάτης χρειάστηκε 7 λεπτά και 19 δευτερόλεπτα για μια απόσταση 2,5 χιλιομέτρων, ο πεζός που μετακινήθηκε με αστική συγκοινωνία χρειάστηκε 12 λεπτά και 46 δευτερόλεπτα ενώ ο οδηγός Ι.Χ. χρειάστηκε να κάνει 3,5 χιλιόμετρα για να βρει και να παρκάρει. Συμπεριλαμβανομένου λοιπόν και του χρόνου στάθμευσης ο οδηγός Ι.Χ. χρειάστηκε 20 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα.

Σε ό,τι αφορά το κόστος, ο οδηγός Ι.Χ. ξόδεψε 4,5 ευρώ για χρόνο στάθμευσης μίας ώρας, ο ποδηλάτης είχε μηδενικό κόστος ενώ ο πεζός ξόδεψε 0,5 ευρώ .

Το πρωτότυπο πείραμα θα επαναληφθεί την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου με αφετηρία την οδό Μαρτίου στις 9 το πρωί και τερματισμό στην οδό Αριστοτέλους.

Written by panagiotis in: Ειδήσεις Ποδήλατο |

12 Comments »

  • vaggelis_69

    Εχει κενά το συγκεκριμένο πείραμα. Το ένα είναι πως ή ώρα που επιλέχθηκε για αυτή τη σύγκριση, είναι ώρα αιχμής όπου οι δρόμοι είναι γεμάτοι. Το άλλο έχει να κάνει με τη μη συμμετοχή της μοτοσυκλέτας-σκούτερ που σίγουρα υπερτερεί των παραπάνω.

    Comment | September 25, 2009
  • panagiotis

    μην είσαι τόσο σίγουρος Βαγγέλη…:)
    ΤΟ 1986 οι «Φίλοι του Ποδηλάτου» είχαν διοργανώσει μαζί με τον αναπληρωτή καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Θάνο Βλαστό έναν άτυπο αγώνα μεταξύ διαφορετικών οχημάτων. «Στο ύψος του μεγάρου του ΟΤΕ στην Κηφισίας ήταν η εκκίνηση και συμμετείχαν ένα αυτοκίνητο, μία μοτοσυκλέτα, ένα λεωφορείο και φυσικά ένα ποδήλατο. Ζητούμενο ήταν ποιος θα έφτανε πιο γρήγορα σε ώρα αιχμής στο κέντρο της Αθήνας. Ακόμα και εκείνη την εποχή, που το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν ήταν τόσο μεγάλο όσο σήμερα, το ποδήλατο τερμάτισε πρώτο με μικρή διαφορά από τη μοτοσυκλέτα. Αρκετή ώρα μετά τερμάτισαν το αυτοκίνητο και το λεωφορείο», θυμάται ο κ. Χάρης Πατσός.
    http://www.edugate.gr/ek-ty/06-07-09-01

    Comment | September 25, 2009
  • msam

    Παιδιά συγγνώμη αλλά εμένα δεν με ενδιαφέρει να γίνει το πείραμα σε ώρα χαλαρής κίνησης. Συμμασία έχει να γίνει την ώρα που είναι πιο φουλ οι δρόμοι.
    Επίσης για το θέμα της μηχανής κι εγώ δεν συμφωνώ Βαγγέλη. Χαίρω πολύ ότι η μηχανή θα είναι γρήγορη και ίσως και πιο γρήγορη από τον ποδηλάτη (αν και αυτό δεν είναι σίγουρο πάντα…), αλλά έχει έξοδα, ρύπους και θόρυβο…οπότε..

    Comment | September 25, 2009
  • Faidon

    Πραγματικά, όπως τα λέει η msam (συμφωνώ να γραφτεί στα πρακτικά κτλ). Το θέμα είναι η ώρα αιχμής, γιατί το γεγονός ότι είναι ώρα αιχμής σημαίνει ότι θα βρίσκεσαι και εσύ εκεί, όπως και όλοι οι άλλοι.

    Επίσης μπορεί όντως η μοτοσυκλέτα να βγει πιο γρήγορη. Ας έχουμε λοιπόν όλοι μοτοσυκλέτες και ποδήλατα… Ποδήλατα και μοτοσυκλέτες. ΠΟΔΗΛΑΤΑ (λέω) και μοτοσυκλέτες. ΠΟΔΗΛΑΤΑ και μοτοσ… ΠΟΔΗΛΑΤΑ!

    Comment | September 25, 2009
  • tsipobike

    Ονειρεμένο το σκηνικό, το βλέπω κιόλας, όλοι στην ώρα αιχμής με τα κοστούμια & τους χαρτοφύλακες επάνω στα ΠΟΔΗΛΑΤΑ και τις μοτοσυκλέτες τους! Πώς να μην είσαι πιο αποδοτικός & παραγωγικός μετα?
    Άσε που αν μείνουν μόνο δίκυκλα στους δρόμους, δεν θα υπάρχει η αναγκη για μηχανή οπότε είναι μονόδρομος: ΠΟΔΗΛΑΤΑ και ΠΟΔΗΛΑΤΑ…

    Comment | September 25, 2009
  • vaggelis_69

    Μιλάτε πάντα για συγκεκριμένους δρόμους και ώρες, επειδή έχω ως “νεοέλληνας” μηχανάκι, αυτοκίνητο και ποδήλατο ναι μεν είμαι υπέρ του ποδηλάτου αλλά κάνοντας πολλές χρονομετρήσεις, είμαι απόλυτος πως είτε ώρες αιχμής είτε όχι δεν μπορεί το ποδήλατο να είναι ποιο γρήγορο. Όπως επίσης πιστεύω πως το μηχανάκι είναι και το ποιο επικίνδυνο.

    Comment | September 25, 2009
  • panagiotis

    Βαγγέλη σε πάω κόντρα από χαριλάου(γήπεδο) μέχρι χανθ. (διαλέγω την παπαναστασίου γτ χωράνε τσίμα τσίμα 2 αυτοκίνητα και δεν χωράει μηχανάκι-εδώ με το ποδήλατο δυσκολεύομαι) Α ναι! 8:00 το πρωί! :P

    Comment | September 25, 2009
  • tsipobike

    το έχεις σίγουρα Πάνο!

    Comment | September 25, 2009
  • Πιστεύω οτι θα έπρεπε να αναφέρουν επίσης και τους εσωτερικούς παράγοντες, στρές, άνχος, γαλήνη, ηρεμία…

    Comment | September 26, 2009
  • θα υπαρχει και κερκιδα στον αγωνα χαριλαου-χανθ? να παμε να υποστηριξουμε βρε αδερφε…

    Comment | September 26, 2009
  • vaggelis_69

    κοίτα , αν κατάλαβες δεν μιλάμε για μια συγκεκριμένη διαδρομή. Στη Θεσσαλονίκη δεν πάει ο κόσμος από χαριλάου στη χανθ ή από το σταθμό στο σιντριβάνι και μάλιστα την ίδια ώρα. Ξέρεις γιατί έγραψα τα παραπάνω; Βαριέμαι πάρα πολύ τα τερτίπια που κάνουν οι διάφοροι πολιτικάντηδες, τα θεωρώ αστεία και μιλάω για τους “οικολόγους πράσινους” και όχι μόνο. Ξεκάθαρα πράγματα.

    Comment | September 26, 2009
  • panagiotis

    ναι βρε εγώ πλάκα κάνω… Σε συγκεκριμένες διαδρομές μόνο είναι το ποδήλατο πιο γρήγορο από την μηχανή. Αλλά από το αυτοκίνητο δεν το συζητώ.. Το θέμα είναι να παρακινηθεί ο κόσμος να μετακινηθεί με το ποδήλατο. Δεν έχω την απαίτηση όποιο κάνει πάνω από 10 χλμ για να πάει στην δουλειά του αλλά πρέπει το ποδήλατο να μπει για τα καλά στις ζωές μας και με τέτοια πειράματα που δείχνουν ότι πλεονεκτεί το ποδήλατο σε έναν τομέα, όπως ο χρόνος, γίνεται μία προσπάθεια.
    Ας μην ξεχνάμε ότι πλεονεκτεί και σε άλλα.. πάρκινγκ, θόρυβο, μόλυνση, κόστος, γυμναστική, ηρεμεί…

    Comment | September 26, 2009

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.

2008 Podilates-Thessalonikis©